اوعي تشتري موبايل دلوقت

اوعي تشتري موبايل دلوقت
Mahmoud Tarek 2019-09-16

في أوقات كتير قبل كده كتبنا مقالات عن أفضل وقت انك تشتري موبايل وازاي تقدر تحدد الامكانيات اللي انت محتاجها وازاي تقدر تستفيد بالفلوس اللي معاك بأكبر نسبة ممكنه .

 

طب ليه تستني ومتشتريش موبايل في الوقت ده وليه تستني في ظل وجود عروض ممتازه من شركات كتير ؟!

في أسباب كتيره انك متشتريش موبايل دلوقت .

أولا / سنة 2019 أوشكت علي الإنتهاء مما يعني صدور أندرويد 10 في الهواتف المطروحه في بداية العام بالتالي اندرويد 9 سيصبح قديم ولو افترضنا أتاحت الشركة تحديث واحد للموبايل لاندرويد 10 فمن الأفضل أن تحصل علي أندرويد 10 جاهز وعند التحديث بعد عام كامل ستحصل علي أندرويد 11 .

 

ثانيا / في كل شهر نري مميزات جديده وأسعار منخفضه ومميزات لم نتوقع وجودها في الهواتف يوما وكل شركة تسعي لإصدار هواتفها بآخر المميزات ومع انتهاء عام 2019 تعددت الأفكار الجديده مثل الكاميرا المتحركه والشاشة الكامله والبصمه المدمجه في الشاشة وكذلك الشحن السريع والبطاريات الكبيرة فمن المنطقي في بداية عام 2020 ستصبح هذه الأشياء من الطبيعي وجودها في الهاتف وستكون في فئات متوسطه .

 

ثالثا / ستكون فكرة كامله عن الشركات المصنعه للهواتف وكذلك مميزات كل شركة وسيسهل عليك تحديد هدفك وستنتظر فقط طرح الهواتف وتختار منها وهو أمر مهم للحصول علي هاتف يناسب إستخدامك .

 

رابعا / وهي أهم نقطة وهو السعر فمن المتوقع في بداية العام ومع بدأ طرح الهواتف من جميع الشركات سيكون هناك تنافس شديد في الأسعار وهو أمر جيد للمشتري .

0

اضغط على علامة فوق اي موبايل لإضافته للمقارنة